maandag 22 juli 2013

Before I die, I want to....

Denk jij wel eens na over de toekomst? Ik wel ik wil zo veel dingen. En ik ben 14 en ik weet al wat ik ga doen als ik klaar ben met studeren. Ik kan uren lang nadenken over de toekomst. Soms zijn het maar kleine dingen en soms helle grote. In dit artikel ga ik jullie verten wat ik hoop in de toekomst te mogen doen en bereiken.


Als eerst iets wat ik echt al weet ik niet hoelang wil. EEN WERELDREIS! Een wereldreis lijkt me zo geweldig. Kennis maken met van alles en nog wat wat er in de wereld is. Andere culturen leren kennen. Mensen leren kenen talen.. Noem maar op. Gewoon GEWELDIG!

Mensen verklaren me voor gek dat ik dit wil doen maar het lijkt me zo gaaf.

Bungee jumping, dit lijkt me zo gaaf om met een enorme vaart naar beneden vallen maar de grond nooit raken. Niet alleen Bungee jumping lijkt me gaaf maar uit een vliegtuig springen ook en dan zo zachtjes naar beneden komen aan een parachute. Geweldig!

Ik wil een tatoeage. Niet een helle groten gewoon een kleine subtiele en niet eens omdat ik ze geweldig mooi vind of er een reden voor heb. Maar ik wil iets voor altijd iets met een herinnering. Hier over heb ik al eerder een artikel geschreven en die vind je terug op mijn blog.

Dan zijn er ook gewoon nog kleine dingen zoals:

  • Met de man van je dromen trouwen.
  • Een goedlopende blog hebben en er misschien ook geld mee verdienen.
  • Gelukkig worden.
  • Misschien wel kinderen krijgen.
  • Mijn vriendschappen houden en nieuwe maken.
  • Dingen doen waar ik vrolijk en bij van word.


Ik kan voor alles wel geweldig blijven zeggen maar er zijn ook dingen die moeten. Zoals naar welke school ga je na je vmbo-t? Wat wil je later worden? Zo zijn er vragen die ook een antwoord nodig hebben.
Daarom op van die vragen die ouderen of leraren altijd stellen antwoord.



Ik zit nu in 2 vmbo-t en ik ga komend jaar naar 3 vmbo-t en daarna naar 4 en dan doe ik eindexamen als het allemaal goed gaat (ik hoop het zo erg!). Nee ik denk wel dat alles goed gaat maar dan ben ik 16 en wil ik nog verder studeren. Maar wat? Nou mij lijken dingen met fotografie, media, design en dingen in die richting echt heel leuk. (Mijn blog valt natuurlijk ook onder media!) Misschien ook wel studeren in het buitenland als ik kan.


Zo als het laatst plaat je al zegt geef niet op. Als jij een droom hebt probeer ze dan waar te maken. Je kan als je 70, bejaard en gerimpeld bent nog steeds saaien dingen doen en achter de geraniums zitten. Leef je leven. En natuurlijk is het leven niet van rozenblaadjes gemaakt en zijn er tegenslagen. Die hebben we allemaal maar ga door en leef je dromen na.

Laat mij weten in de reacties wat jou groten levensdroom is!

Liefs & x,
Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pagina's