vrijdag 30 augustus 2013

Mijn zomerboeken!

Ik ben niet echt een lezer. Maar ik moet elk jaar wel 3 boeken lezen voor school. Meestal begin ik daar in de zomervakantie al aan. Als ik aan het zwembad lig. Ben je benieuwd naar de boeken die ik heb gelezen?
Lees dan verder.


Als eerst ging ik met mijn vader een weekje naar Italië. Ik heb daar weinig tot niets gelezen. Ik ben begonnen als je het zo kan noemen. Ik heb misschien 10 bandzijdes gelezen uit het boek Joel van Carry Slee.

Het gaat er over dat een meisje uit een raam is gevallen of iemand heeft haar geduwd. Ik weet al wat er echt is gebeurd maar dat ik ga ik niet vertellen voor de mensen die het nog zouden willen lezen. Het is een spannend verhaal met een dubbele verhaallijn. Dat is soms vervelend omdat je op een spannend punt ineens iets anders lezen gaat. Maar omdat je nieuwsgierig bent lees je snel door. Wel slim gedaan dus.


Ik vind het mooi boek. Ik heb dyslexie dus ik heb moeite met lezen en schrijven. Daarom moet een boek logisch geschreven zijn anders haak ik halverwege af. Carry Slee is een schrijver waar van ik vind dat ze haar verhalen goed en mooi schrijft. Dus mensen met dyslexie zoals ik; Carry Slee is een aanrader!
Maar ook mensen zonder dyslexie. Carry Slee schrijft mooie verhalen dus als je een boek zoekt kijk dan zeker even tussen de boeken van Carry Slee.


Daarna ben ik met mijn moeder nog op vakantie geweest voor 4 weken naar Spanje. Lekker lekker lekker. Ik wou dat ik terug kon. Maar daar heb ik het boek Thirteen reasons why gelezen. Misschien denk je is het Engels? Nee, het is een boek van Jay Asher en is vertaald door Lydia Meeder.


Het gaat er over dat een meisje zelfmoord heeft gepleegd en voordat ze dat deed heeft ze 13 cassettes ingesproken. Met boodschappen voor mensen die iets met haar reden voor zelfmoord te maken hebben.
Je leest wat de hoofdpersoon hoort en je leest wat de hoofdpersoon doet. Soms wat moeilijk maar wel erg mooi. Voor mensen die van spannende verhalen houden is dit misschien iets voor jou.


En als laatst heb ik een boek van Helen Vreeswijk genaamd overdosis. Dit is een volwassene boek geschreven door een oud politie agent. Ik heb haar in het echt gezien en heb toen een boek van haar gekocht. Mijn eerste boek van haar was Chatsroom een erg spannend en soms zielig boek. Nu heb ik dus overdosis gelezen. Al haar boeken zijn waargebeurd alleen de namen zijn voor de privacy verandert.



















Overdosis gaat over een groep vrienden die verstrikt raken in een web van drugs en dealers. En op een avond gaat het fout en leren ze de gevolgen kennen.

Erg spannend boek dus hou je van iets meer volwassen boeken dan is Overdosis maar ook Chatroom iets voor jou. Erg mooi en spannend geschreven.

Laat me weten wat voor een boeken jij leest in de comments!

Liefs & x,
Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pagina's