maandag 14 oktober 2013

Tag: Back to school + Handige school spullen!

Vandaag heb ik weer een Tag voor jullie. Het is de Back to school Tag. Ik vond het een beetje een kleine Tag dus ik laat ook mijn schoolspullen zien. Nieuwsgierig naar mijn antwoord en mijn spullen? Lees veder!




We beginnen met de Tag.

1. In welke klas (of jaar) zit je?
     Ik wit in klas 3A. Het derde school jaar van VMBO-T.
2. Op weke dag is je school begonnen?
     Mijn school is op 19 Augustis begonnen. Dat is nu 9 weken geleden.
3. Hoe laat sta je op?
      Licht er aan hoe laat ik op school moet zijn maar ik sta altijd 2 uur van te voren op.
4. Hoe laat ga je slapen?
      Ik ga meestal zo rond 10 uur slapen. Maar dat ligt er ook aan hoe laat ik moet opstaan.
5. Hoe lang doe je er over om je klaar te maken voor school?
      Ik heb een uur voordat ik weg moet. Dus ik doe mijn make-up en trek mijn kleding binnen een half uur         aan.
6. Welke lessen volg je?
      Ik volg 11 vakken. 

  1. Aardrijkskunde
  2. Duits
  3. Engels
  4. Nedrlands
  5. Wiskunde
  6. Natuur scheikunde 1
  7. Biologie
  8. Opeduca (spesciaal project van school)
  9. Geschiedenis
  10. Levensbeschouwing
  11. Lischamelijke opvoeding (Gym)

7. Waar had je het meeste zin om na de zomervakantie?
      Iedereen weer te zien.
8. Wat vind je het meest stressvolle over school?
      Het huiswerk en de deadline die je moet halen. Weer zo veel leren.
9. Ben je enthousiast om naar school te gaan?
      Ik vind het niet erg om naar school te gaan maar ik sta ook niet te springen.

Dit was mijn Tag. Ik vind hem een beetje kort dus ik laat nog wat school spullen zien. Die ik zelf erg handig vind. Als eerst mijn agenda. Mijn agenda is mijn leven. Ik schrijf alles op in mijn agenda anders ga ik twijfelen aan mijn gedachten.

Mijn agenda heb ik gekocht bij de V&D ik weet niet precies hoe veel hij kost maar volgens mij rond de 16 euro. 

TIP: Ik heb een trucje voor iets te doorzichtig kaftpapier. Bij mij op school word altijd gezegd dat je kaftpapier niet dik genoeg is als je er door heen kan kijken. Doe er dan een A4-tje onder. Zo kunnen leraren er niets van zeggen. Trouwens je kan ook gewoon inpak papier gebruiken om je kaft te kaften maakt niets uit.

Veder zijn schriften met tabbladen erg handig vind ik. Je kan dan meer vakken in 1 schrift stopen dus minder schriften die je mee hoeft te zeulen.

Wat zijn jullie tips voor school?

Liefs & x,
Tosca


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pagina's